A gerincről és egyéb csontokról

A gerincről és egyéb csontokról

További kezelés keresése - Schroth method

2009. augusztus 29. - kistorpe

A TB adta eredménytelenség azért nem kedvetlenített el, de mindenesetre visszavetette a bizalmamat. Újra sorban állni a reumatológián nem volt kedvem. És azt sem igazán tudtam elképzelni, hogy milyen újabb javaslattal állt volna elő az orvos. Elküld vajon valami vizi  súlyzós dologra, vagy netán fájdalomcsillapítót ad? Inkább nem mentem vissza.

De most, a XXI-ik században azért már van több lehetőség is. Irány az internet!

Néhány napi keresgélés után rátaláltam Katharina Schroth módszerére. Ez végre valami más volt. Korábban minden ovostól, gyógytornásztól, akikkel ezügyben találkoztam, csak azt hallottam, hogy tornával javítani nem lehet az állapoton, legfeljebb szinten tartani. Ha megnézitek ezen a linken http://www.schrothmethod.com/ az első oldalon a képet, az magáért beszél. Pedig nem új módszerről van ám szó, a torna kialakítója a huszadik század elején kezdte a munkáját.

Úgyhogy hurrá, újabb lelkes nekibuzdulással elkezdtem keresni ezzel a módszerrel dolgozó gyógytornászt itthon. És meg is találtam, a Scolinea gyógytornát. A lelkesedésem kicsit lelohadt az áraiktól, na de mire való a munkahelytől kapott Cafeteria? Az egészségpénztári támogatás ugyan csak havi két óra árára volt elég, de úgy gondoltam, hetente egyszer azért jó volna járni, úgyhogy nekifogtam. Lelkesen. A gyógytormász lány szimpatikus, aranyos, lelkes, csodásan lelkiismeretes. És a gyakorlatok a legkevésbbé sem hasonlítottak a korábbiakra. Beállítottunk egy tükröt úgy, hogy láthattam a hátamat torna közben, ami valami egészen remek dolog! Olyan izmokat hozott ki, amikről korábban nem is tudtam, hogy léteznek. És a gyakorlatok alatt megdöbbenve láttam, hogy hiszen én egészen jól ki tudom húzni magam! Szinte teljesen egyenesre! Na persze, ha van előttem egy bordásfal, amibe megkapaszkodhatok.

Az órákat nagyon élveztem, minden alkalommal sikerélménnyel jöttem el. A gyógytornász a gyakorlatokat le is írta, de mivel otthon nincs bordásfalunk, ezért nem igazán tudtam otthon is csinálni. És a kezdeti lelkes nekibuzdulás lassacskán itt is alábbhagyott, az otthoni gyakorlatokat elkezdtem hanyagolni. De azért hetente egyszer eljártam, nagyon rendesen, és ez is elég volt arra, hogy a hátfájásomtól néhány hét alatt megszabaduljak.

Viszont a téma egyre jobban érdekelt, egyre több információt szedtem össze a neten, hogy milyen egyéb módszerek vannak még. Úgyhogy, amint a több részes sztorikban mondani szokták, a következő fejezetben arról lesz szó, hogy...

A bejegyzés trackback címe:

https://gerinc.blog.hu/api/trackback/id/tr451345276

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: cuiseur vapeur 2012.09.24. 09:21:44

Bordásfal Gyógytorna Gyakorlatok | Királyhegyi Sport

Trackback: Gerinc 2010.10.29. 21:41:15

[...] something about gerinc[...]

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Királyhegyi Sport · http://kiralyhegyisport.hu/blog/ 2010.02.17. 20:51:06

Talán segíthetek
néhány eszközzel, s módszerrel.
Idézhetek a blogodról?

Gyűjtök mindent a bordásfalról!
KL

kistorpe · http://stressfree.hu 2010.02.18. 11:59:58

Köszi az ajánlatot.
És kedves, hogy megkérdeztél, nyugodtan idézhetsz. :-)

Kistörpe
süti beállítások módosítása