A gerincről és egyéb csontokról

A gerincről és egyéb csontokról

kezdjünk neki...

2009. augusztus 28. - kistorpe

Az elmúlt hónapokban, évben sok olyan új információra találtam a gerincferdüléssel kapcsolatban, hogy rájöttem, szeretném megosztani mással is ezeket. Nyilván ezek egy része ismert sokak számára, de talán akad olyan információ, ami érdekelhet másokat. Lesz szó majd a kezelési módokról, megelőzésről, meg minden másról is.

A téma azért érdekel, mert persze érintett vagyok magam is benne. Tinédzserként szembesültem a problémával, és az akkori ismereteknek megfelelően kezeltek gyógytornával, úszással. Aztán teltek múltak az évek, úszni ugyan (többé-kevésbbé) jártam azóta is, de különösebben nem foglalkoztatott a dolog egészen két évvel ezelőttig, amikor elkezdett időnként fájni a hátam, és gondoltam ideje tenni valamit ellene.

Úgyhogy az első bejegyzés az első próbálkozásomról szól. Azaz a két évvel ezelőttiről.

Az első gondolatom persze a szokásos, társadalombiztosítós verzió volt. Irány a háziorvos. Sorban állás-ülés úgy fél-háromnegyed órán keresztül. A kedves doktor néni megnézte a hátamat, sopánkodott egy sort, hogy ejnye-ejnye, aztán adott egy beutalót a Reumatológiára. Pár nap múlva felkerekedtem, és elballagtam oda is. Ott is várakozás, aztán a szintén kedves doktor nénitől megkaptam a papírt, hogy járjak gyógytornára. Szuper. Én ugyan valami masszázsnak jobban örültem volna, gyógytorna gyakorlat leírásaim vannak otthon szép számal. No  nem baj, azért nézzük meg. Igenám, de a TB mindössze 6-10 tornát - már nem emlékszem pontosan mennyit is- finanszíroz egy évben. Hmmm... az nem sok. De a doktor néni megnyugtatott, hogy az ő egyik gyógytornászuk a gerincferdülésnek milyen nagy szakértője, és majd megtanít a gyakorlatokra. Hááát, lássuk... Felhívtam a gyógytornászt, időpont egyeztetésre.

Az első órát szépen végigtornáztam, de újdonsággal, nem találkoztam. Ugyanazokat a gyakorlatokat kellett csinálnom, mint amit kb. 20 évvel ezelőtt, amikor először kellett gyógytornára mennem. Hmmmm... húsz év alatt ezek szerint nem történt semmi fejlődés?

Azért, ha nem is nagy kedvvel, de végigjártam a TB nyújtotta lehetőséget, lejártam asszem az összes órát. Mondanom sem kell, hogy a hátam fájásán a dolog gyakorlatilag mit sem változtatott.

A bejegyzés trackback címe:

https://gerinc.blog.hu/api/trackback/id/tr881345217

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása